فناوری های جدید برای ممیزی انرژی ساختمان

   همان‌طور که جهان با تحقیقات بی‌انتها پیشرفت می‌کند، فناوری‌های جدید هرروزه پدیده می‌گردند. فناوری‌هایی برای تولید، راندمان و بهبود زندگی همواره در حال به وجود آمدن هستند. بسیاری از مردم تکنولوژی را تنها به ارتباطات اجتماعی و تولید منحصر می‌دانند، درحالی‌که برخی تکنولوژی با رسیدن به ساختمان‌ها، باعث بهبود راندمان ساختمان‌ها می‌شوند.

   در حال حاضر، تکنولوژی‌هایی مانند کاهش هزینه‌ها، کاهش حرارت در منازل، امنیت، سیستم زهکشی و روشنایی برای منازل وجود دارند.

کاهش هزینه

   مالکان منازل همواره با پرداخت قبض‌های برق مشکل داشته‌اند و تصور می‌کردند که به اندازه مقدار روی قبض، برق مصرف نکرده‌اند، این در حالی است که آن‌ها وسایل خانه را تصور نمی‌کنند که با راندمان پایین خود، بیش از مقدار مورد نیاز خود انرژی مصرف می‌کنند. برای بازرسی مؤثر توان، به سنجشگر کیفیت توان (Power quality meter) نیاز است. این سنجشگر برای مالکان منازل که از سیستم 3 فاز استفاده می‌کنند و نیاز به بازرسی دائمی دارند، مناسب است. تمامی سنجش‌ها مانند ولتاژ، جریان، استفاده انرژی و هزینه توان، فرکانس و بسیاری موارد دیگر توسط این دستگاه قابل‌اندازه‌گیری است.

امنیت

   امنیت منازل همواره بسیار مهم بوده‌اند. برای بالا بردن ایمنی منازل، نیاز به نصب تکنولوژی‌های جدید در این زمینه است.

   قفل‌های بدون کلید: این قفل‌ها دیگر نیاز به کلید نداشته و مزایای بسیاری مانند عدم وجود مشکل دائمی گم شدن کلیدها و ایمنی بالای آن‌ها دارند.

   قفل‌های درب هوشمند: با پیشرفت در زمینه تلفن‌های هوشمند، می‌توان با برنامه‌های مخصوص، قفل درب‌ها را با گوشی همراه کنترل کرد. بهترین مزیت این قفل‌ها، عدم نیاز به اشتراک‌گذاری کدهای قفل با دیگران است.

سیستم روشنایی

   سیستم روشنایی مناسب نه تنها باعث روشنایی منازل می‌شود بلکه امنیت منازل را نیز تأمین می‌کند. امروزه صنایع روشنایی در حال بهبود بخشیدن سیستم‌های روشنایی هستند که علاوه بر تأمین روشنایی، راندمان مناسبی داشته باشند. برای مثال جایگزین کردن لامپ‌های رشته‌ای و چراغ‌های CFL با چراغ‌های LED، علاوه برافزایش طول عمر لامپ، هزینه‌ها را بسیار کاهش می‌دهد.

اطلاعات تکميلي

  • حوزه کاربرد: ممیزی انرژی در ساختمان