کتاب استاندارد نظام مدیریت انرژی

دانلود فایل :
چکیده

   هدف از این استاندارد توانمندسازی سازمان‌ها در استقرار نظام ها و فرآیندهای لازم برای بهبود عملكرد انرژی شامل بازدهی، استفاده و مصرف انرژی است. استقرار این استاندارد بین المللی به منظور هدایت جهت كاهش انتشار گازهای گلخانه ای و سایر پیامدهای زیست محیطی مرتبط و كاهش هزینه انرژی از طریق مدیریت نظام مند انرژی می باشد. این استاندارد بین المللی برای انواع سازمان ها در اندازه‌های مختلف صرف نظر از شرایط جغرافیایی، فرهنگی یا اجتماعی قابل به کارگیری است. پیاده سازی موفق آن به تعهد تمامی سطوح و بخش های سازمان به ویژه مدیریت ارشد بستگی دارد.

   این استاندارد بین المللی، الزامات یك نظام مدیریت انرژی (EnMS) را تشریح می‌نماید كه بر اساس آن ها سازمان قادر به توسعه و پیاده سازی خط مشی انرژی، استقرار اهداف كلان، خرد و برنامه‌های اجرایی است كه الزامات قانونی و اطلاعات مربوط به استفاده بارز انرژی را نیز مد نظرقرار می دهد. نظام مدیریت انرژی سازمان را قادر می‌سازد تا به تعهدات خط مشی خود دست یابد، اقدامات مورد نیاز را برای بهبود عملكرد انرژی انجام داده و انطباق آن نظام را با الزامات این استاندارد بین المللی نشان دهد.

   این استاندارد برای فعالیتهای تحت كنترل سازمان كاربرد داشته و به کارگیری این استاندارد بین المللی می‌تواند برای سازگاری با نیازمندی‌های خاص سازمان ازجمله پیچیدگی سیستم، میزان مستندسازی و منابع، متناسب شود.

اطلاعات تکميلي

  • حوزه کاربرد: استقرار سیستم های مدیریت انرژی
  • منبع: شرکت سامان انرژی
  • قیمت: 0