ساختار گسستهی تولید گشتاور در موتور SR موجب ظهور نوسان شدید گشتاور و نویز شدید صوتی می گردد که این عیب بارز در موتور SR موجب شده تا این موتور در صنعت نادیده گرفته شود. در حالی که راندمان تبدیل انرژی در این ماشین در گستره وسیع از سرعت بالاتر از موتورهای القایی متداول استفاده شده در صنایع می باشد. توابع اشتراکی گشتاور متداول مانند فرم خطی آن دارای سادگی در پیاده سازی و محدودیت در محدوده عملکرد سرعت می باشد. در این مقاله با تقسیم تابع اشتراکی گشتاور خطی به دو شیب و تعیین مقدار بهینه این شیبها توسط الگوریتم PSO نوسان گشتاور موتور بهطور محسوسی کاهش خواهد یافت. همچنین با استفاده از این تابع اشتراکی پیشنهادی می توان با افزایش بازده و حفظ انرژی محدوده عملکردی سرعت موتور را افزایش داد.
ارائه یک تابع اشتراکی گشتاور نوین بر پایه ی توابع خطی بهینه به منظور کاهش ریپل گشتاوردر موتور سوئیچ رلوکتانس توسط الگوریتم PSO
چکیده
اطلاعات تکميلي
- حوزه کاربرد: کاهش ریپل گشتاوردر موتور سوئیچ رلوکتانس
- سازمانهاي وابسته: دانشگاه آزاد خمینی شهر
- منبع: همایش ملی انرژی، آذر 1394
سه شنبه, 15 دی 1394 ساعت 08:24