ایده خیلی ساده، یک آسانسور درست کنیم تا ما را به مدار زمین جاییکه ایستگاههای فضایی قرار دارند برساند و دیگر اینهمه دلهره شاتل و موشک و اکسیژن خالص و ری اینتری و غیره را نداشته باشیم، زیرا شاتل ها با تمام تکنولوژی پیشرفته ای که دارند باز در معرض مخاطرات جدی می باشند و نمونه های آن نیز، شاتل های چلنجر و کلمبیا بودند که آن سرنوشت غم انگیز برایشان رقم خورد.

   این خودرو شیشه های شفاف و صندلی های نقره ای رنگ دارد.  به گفته یوچن کای طراح ۲۳ ساله این ایده اولیه، خودروی مذکور در حقیقت یک فضای اجتماعی است که به مسافران اجازه می دهد با دیگر کاربران خودروهای دیگر درجاده و عابران پیاده ارتباط برقرار کنند.

   تمام موتورهای جت که توربین دارند، نوع پیشرفته تری از همان موتورهای توریبن گازی هستند که در زمان های دورتر استفاده می شده است. از موتورهای توربین گازی بیشتر برای تولید برق نه تولید نیروی رانش استفاده می شود. موتورهای جت کلا بر پایه ی موارد زیر کار می کنند: هوا از مدخل وارد موتور جت شده و سپس با چرخاندن توربین نیروی لازم را برای مکش هوا برای سیکل بعدی آماده کرده و خود از مخرج خارج می شود.

   جاذبه مصنوعی شتابی است که از کاربرد یک نیرو حاصل می‌شود. در مبحث پروازهای فضایی، جاذبه مصنوعی ممکن است بتواند اثرات سلامتی بی‌وزنی طولانی را تسکین دهد. فضانوردان مرتبا شتاب‌های متناوبی که توسط نیروی موتور موشک ایجاد می‌شود را تجربه می‌کنند. بااین‌وجود، واژه جاذبه مصنوعی معمولا به نیروی طبیعی پایدار که توسط ساختار محکمی در حرکت دایروی تامین می‌شود، دلالت دارد. کاربردهای عملی فضای بیرونی برای انسان‌ها هنوز ساخته نشده است و اصولا به دلیل اندازه بزرگ سفینه‌های فضایی و نیاز آن‌ها به شتاب جانب مرکز مفید در قیاس با g کوچک است.

سيكل توربينهاي گازي موتورهاي هواپيما شبيه به توربينهاي گازي صنعتي مي باشد بجز اينكه قبل از ورود هوا به كمپرسور از يك ديفيوزر و بعداز توربين از يك نازي براي بالا بردن سرعت گازهاي خروجي و حركت هواپيما به سمت جلو استفاده مي كنند . اين گازهاي پرسرعت بر هواي خارج از موتور نيرويي وارد مي كنند كه طبق قانون سوم نيوتن نيروي عكس العمل آن سبب حركت هواپيما به سمت جلو مي شود .