موتور تداخلی، موتور پیستونی احتراق داخلی 4 زمانه است که یک یا تعداد بیشتری سوپاپ در حالت کاملا باز، تا هر ناحیه‌ای که پیستون حرکت کند، ادامه می‌یابند. بالعکس، در یک موتور غیر تداخلی، پیستون به هر ناحیه‌ای که سوپاپ‌ها باز باشند، حرکت نمی‌کند. موتورهای تداخلی وابسته به چرخ‌دنده‌ها،…
   تسمه تایم یا زنجیر تایم (timing chain) یا تسمه بادامک (cam belt) قسمتی از موتور احتراق داخلی است که چرخش میل بادامک و میل‌لنگ را هماهنگ می‌کند تا سوپاپ‌های موتور (engine’s valves) در زمان مناسب در هر مرحله ورودی و خروجی باز و بسته شوند. همچنین از تسمه تایم…
   سیال عامل حرارت را از محل گرم دریافت کرده و در محل سر دفع می کند. سیال عامل در لوله های گرمایی-حرارتی می‌تواند نیتروژن یا هیلیم برای دماهای پایین و یا لیتیم، پتاسیم و سدیم و بطور کلی فلزات مایع برای دماهای بالا باشد. برای دماهای میانی سیال‌های عامل…
   در برخی از انواع مبدل های حرارتی پیشرفته در حال حاضر از میکرو لوله های حرارتی استفاده می شود. قطر برخی از انواع میکرو لوله های بکار رفته در این مبدل های حرارتی به 0.01 اینچ (2.54 میکرون) می رسد. ازین نوع از میکرو لوله های حرارتی در انواع…
   سیستم CCHP مجموعه ای است که قابلیت تولید همزمان گرمایش، سرمایش و برق را دارا می باشد. مهمترین ویژگی مجموعه CCHP استفاده از انرژی های هدر رفته می باشد. انرژی های هدر رفته به سه شکل اگزاست، بخار و آب گرم در کلیه نیروگاه ها وصنایع مختلف در دسترس…