سایبرنایف جدید ترین تکنولوژی درمان سرطان

مدت زمان زیادی نیست که جهان پزشکی روبات پیشرفته ایی را در اختیار دارد که می تواند تومور های سرطانی را بدون کمترین درد و خونریزی نابود کند. سایبر نایف یا چاقوی سایبری نامی است که بر روی پیشرفته ترین تکنولوژی جراحی رادیویی در جهان نهاده اند.

سایبرنایف

 

سایبرنایف هم اکنون تنها روباتی است که قابلیت شگفت انگیزی در درمان تومورهای بسیار حساس از جمله تومور مغزی، نخاع، پروستات، ریه و … دارد. با این تکنولوژی هم اکنون بسیاری از تومور های سرطانی که هیچ گاه امید درمانی برای آن ها وجود نداشته قابلیت درمان پیدا کرده است و قطعا جایگزین بسیار مناسب تری برای عمل های جراحی باز است.

سایبرنایف

همچنین در بسیاری از انواع سرطان، تومور در نقطه ای همانند ساقه ی مغز و یا مخچه واقع است که دست جراح به آن نمی رسد و حال آنکه با سایبرنایف این گونه تومورها قابل درمان می باشند. در اولین نمونه ی درمانی بیمار زنی 46 ساله می باشد که مبتلا به سرطان سینه و متاستاز در c2 می باشد. او دچار بیماری تهدید کننده ای بوده و در ابتدای درمان کاملا فلج بوده است. این بیمار در 1 ساعت درمان تحت رادیوسرجری سایبرنایف قرار گرفته است.

سایبرنایف

چهار هفته پس از سایبرنایف توده ی سرطانی دیگر قابل رویت نیست و بیمار اکنون قادر به راه رفتن است و زندگی عادی خود را دارد. این تکنولوژی در جایگاه خود با کمترین عوارض و درد و خون ریزی به موفقیت های چشمگیری در درمان سرطان دست یافته است.

 

اطلاعات تکميلي